Oddball Art x 2

Monday, May 2, 2016
Idag visar jag två kort. Ett nygjort och ett som skulle visats upp för två veckor sedan men eftersom min dator krashade så blev det inte så.
I Oddball Art's Facebook-grupp kan du vara med i månadens utmaning. Har du inga Oddball-motiv eller vill fylla på lagret kan du få 10% rabatt i hela Etsy-shoppen om du använder min kod: DTLENA10.

Första kortet idag är gjort med motiv No. 125, Breezy with her Kawaii Friends. Jag började med att göra bakgrunden med vattenfärger. Sen tänkte jag att jag kör på med mer vattenfärger :-) Jag försökte verkligen att vara noggrann men det blev lite mycket och färgerna rann runt. Efter att motivet torkat tittade jag på det igen och kände att det blev ganska bra ändå och fick ihop ett kort tillslut :-)


Mitt andra kort är med motiv No. 88, Brittanys First Day. Hon är utskiven i en ljus färg och färglagd med Spectrum Noir markers. Tanken var att försöka mig på "no line coloring" och det blev ok. Ska träna mer.


.•°*”˜˜”*°•.✿.•°*”˜˜”*°•.✿.•°*”˜˜”*°•.✿.•°*”˜˜”*°•.

Two cards today. One I just made and one which was suppose to be up two weeks ago but weren't because of a computer crash.
In the Oddball Art's Facebook group you can join the challenge of the month. If you want to add some Oddball Art to your collection you can get 10% off your entire purchase in the Etsy store if you use my code: DTLENA10.

My first card is made using image No. 125, Breezy with her Kawaii Friends.I went abit wild with my watercoloring ;-)


The second card features image No. 88, Brittanys First Day. She is colored with Spectrum Noir markers and is an attempt to try the "no line coloring".





.•°*”˜˜”*°•.✿.•°*”˜˜”*°•.✿.•°*”˜˜”*°•.✿.•°*”˜˜”*°•.




No comments

Tack för att du lämnar en kommentar. Jag läser alla och blir så glad att du tagit dig tid att skriva :-)
---------------------------------------------
Thank you for leaving a comment. I read every single one and I'm so happy that you took the time to write :-)